Drama

Sitter ensam hemma och tittar på Tv medan PM är i Hbg och turar med sina kompisar han lär väl komma hem lite halvfull senare. Jag var duktig och stannade hemma, måste ju tänka lite på morgondagen. Har ju en hel dag med en massa pluggande att se fram emot, jag har ju en essay som ska lämnas in på måndag för en första granskning och jag har kommit så långt som att hitta artiklar så vi får se ifall jag kan trolla med knäna och komma upp med något till måndag i alla fall.

Hade en dramatisk upplevelse igår på labbet. Vi skulle lära oss att sätta artär och venkatetrar på råttor. Jag och Nina började hur bra som helst, hade en snäll rått tjej som låg fint i narkosen. Men när vi kom till den andra ärteren släppte katetern plötsligt och gled ur kärlet när vi släppte på blodflödet, Och vem får denna kaskad av blod över sig?? Jo jag! satt mitt i skottlinjen. Vid ett sånt tillfälle har man snabbare reflexer än vad man tror. Snabbt som attan tryckte vi ner kompresser och labhandledaren kom och hjälpte till att klämma av kärlet. Sen gick allt bra igen vår lilla råtta överlevde och efter lite påfyllnad med koksaltlösning var allt bra igen.
Jag var ju inte så snygg under resten av labben, det såg ju ut som om jag dödat något. Nu har vi i alla fall fått uppleva hur viktigt det är att snabbt sätta tryck på i fall någon skär sig i pulsådern för det går fort!

Hinner inte med så mycket annat än plugg just nu så detta är det roligaste jag kan komma med än så länge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0