Snappisbalen

Efter många om och men bestämde jag och Emelie oss för att gå på eftersläppet till krischans bal. Jag tog på mig att fixa mat eftersom att Emelie var tvungen att jobba. Det blev mammas kycklinggratäng med timjag, champinjoner och paprika. Emelie och Stefan kom vid 7, då var hon fin och omgjord i balklänning och hekla köret. Kan ju säga att jag kände mig ganska så skabbig i mina jeans. Men det blev det senare ändrig på.

Efter en flaska vin och en seger i kampen mellan kvinna och man var det dags att göra sig snygg. Klänning, smink och smycken åkte på och vi kom fram till af-borgen vid 12 och var hur snygga som helst :P

Sen dansade vi loss hela natten. Först började vi med vanlig kasedans där jag först fick dansa med en kille som helt och hållet improviserade så det gällde att hänga med. Så mycket som jag fick snurra då har jag inte snurrat på länge. Efter andra dansen med honom var det nästan så att man var smått illamående. Men som mamma skulle sagt, bara han kan hålla bra. Och det kunde han så man ska väl inte klaga.

Efter nattamat som var kycklingklubba, potatissallad med en öl och en snaps började ett jazzband spela. Jag och Emelie höll oss där inne resten av kvällen och dansade med den som ville. Blev man inte uppbjuden fick man ju själv bjuda upp =)
Faktiskt väldigt kul att gå på en bal där man inte känner så många för då träffar man så grymt mycket nytt folk.

När klockan närmade sig 5 var vi ganska nöjda och man kände att snart kommer föterna att börja protestera på riktigt så då tog vi en liten nattvandring hem.

En väldigt rolig kväll. På lördag är det VGs bal. hoppas att den blir lika rolig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0