Råtta

Idag har varit en tuff dag i skolan, även om det bara var en halvdag så var det mycket att ta in. Vi skulle lära oss att sätta en kateter i halsartären på en råtta, kan ju säga att det var svårare än vad man trodde (och jag trodde det var svårt från början). Det kändes ungefär som att man skulle ha in ett stort avloppsrör i en trädgårdsslang, och var ungefär så. Jag kan ju säga att hitta kärlet var den lätta delen. Vi fick dessutom honråttor och dom skriker bara man rör dom, och sen ska man ju undvika att bli biten också, vi klarade oss det var bara handledaren som blev biten då hon fick hjälpa dom men den aggressiva råttan. Men efter mycket bra teamwork och massor med frustration och rädsla över att ta sönder kärlet, samt att råttan skulle sluta andas lyckades Nina få in den, och när blodet släpptes på igen var allt tätt och fint så då blev vi lyckliga =). Vet inte riktigt om kirurgi är min starka sida men med lite träning och en massa tålamod så kommer det nog att gå bättre nästa gång.

Jag har massor att göra och valborg närmar sig med stormsteg men det får lösa sig, bara jag får ordning på det jävla metoduppgiften...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ville bara tacka för de fina smyckena du gjort till mig, halsbandet var ju bara sååå grymt snyggt :-)

Så tröttnar du på molekylärbiologi så vet du vad du har för andra talanger ;-)

Jag skickade pengarna med Ewa, så se nu till att hon inte rumlar upp dom s



Kram

Susanne

2009-05-05 @ 22:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0